Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

Dubbel zoveel doorkliks in mijn nieuwsbrief

De meeste ondernemers kennen het belang van een nieuwsbrief. Toch heeft die vaak weinig om het lijf. De tekst gaat de deur uit via e-mail – in het beste geval verpakt in een zelfgemaakt sjabloon. En liefst zo snel mogelijk.

Voor sfeer en gezelligheid? Een dikke nul. En ook voor professionaliteit scoort zo’n nieuwsbrief niet hoog. Nochtans … hoe beter de nieuwsbrief, hoe meer klanten je ermee binnenhaalt.

testimonial-aswitch

foto reginald verhofstedeDe perfecte nieuwsbrief? Iedereen maakt er het zijne van:

  • Luc zweert bij de inhoud: “Ik besteed veel aandacht aan de onderwerpregel. Die moet de mensen nieuwsgierig maken – anders doen ze de mail niet open.”
  • Elisa houdt het noodgedwongen algemeen: “We schrijven elke maand een nieuwsbrief. Die versturen we naar al onze klanten. Ik hou de inhoud van de nieuwsbrief algemeen, want ons klantenbestand is heel divers.”
  • Reginald schakelt Schrijf.be in voor zijn nieuwsbrieven: ”Dankzij Schrijf.be krijg ik meer respons op mijn nieuwsbrieven. Ik zie dat er meer mensen de mail openen en op de link klikken.”

Luc, Elisa of Reginald: wie van de drie maakt de perfecte nieuwsbrief?

(Spoiler alert: de laatste.)

Over kostbare tijd en geweldige onderwerpregels

De perfecte nieuwsbrief kost tijd (iets waaraan veel ondernemers een chronisch gebrek hebben) en moeite.

  • Met de eenheidsworst van Elisa valt u niet op in een overvolle inbox.
  • Luc heeft gelijk met zijn onderwerpregel. Bijna de helft van de ontvangers opent een e-mail puur op basis van die regel.
  • Reginald, eigenaar van A-Switch: “We hebben allemaal iets te vertellen aan onze klanten. Over nieuwe technieken en diensten. Of over hoe we iemand hebben geholpen. Elke maand opnieuw zijn er verhalen. Alleen moet je die onthouden én mooi verwoorden. Daarvoor doe ik een beroep op Schrijf.be.”

Een nieuwsbrief opstellen die wérkt, is een kolfje naar de hand van Mieke, een doorgewinterde copywriter van Schrijf.be. Zij verleidt uw lezers met een onweerstaanbare onderwerpregel.

En is de mailing eenmaal open? Dan blijven ze bij de les dankzij visuele content, opvallende titels en korte alinea’s.

Ik brief mijn Schrijf.be-copywriter via videochat

Reginald: “Ik overleg met copywriter Mieke elke maand online, via een Teams-meeting. Zo verlies ik geen tijd. Ik vertel haar wat ik in mijn nieuwsbrief wil vermelden. Dan gaat ze meteen aan de slag: de volgende dag heb ik al een eerste voorstel. Soms is het er boenk op, andere keren schaven we bij tot de tekst goed zit.”

Over hoge clickratio en tevreden klanten

Is uw mailing de digitale deur uit? Fingers crossed, en hopen op een torenhoge clickratio.

Reginald meet het succes van zijn nieuwsbrief via MailChimp-rapporten. In deze tabel ziet u de cijfers stijgen van januari (onderaan) naar maart:

aswitch nieuwsbriefcijfers

 
De resultaten zijn indrukwekkend:

  • +28% voor het openen van de mail (+6,5 procentpunten)
  • +116% voor het doorklikken naar de website (+4,9 procentpunten).

Meer dan dubbel zoveel lezers klikken door naar de website.

Reginald: “Er zijn ook prospects die klikken én reageren. Mooi! Ik kreeg zelfs een mail van iemand die van een collega gehoord had over mijn nieuwsbrief. Dat is kwalitatieve feedback die geld waard is. Én het bewijs dat we op het goede spoor zitten.”

Over teksten die doen doén

Wilt u net zoals Reginald teksten die doen doén? Copywriter Mieke zit al voor je klaar!

 

aswitch banner2